Koncert Vasilise u Kolarčevoj zadužbini

Brankica Vasić Vasilisa, jedna od naših najznačajnijih vokalnih umetnica, nastupila je 15. juna pred publikom u punoj sali Kolarčeve zadužbine. Bio je to još jedan koncert na kome su tonska realizacija i ozvučenje bili povereni PSP Elektronik-u, a koncert je snimala i televizija (RTS), tako da se nadamo da ćemo uskoro doći i do profesionalnog video snimka, kako bismo ga postavili uz ovaj članak.

Koncert, koji je prvobitno bio zakazan za maj, odložen je zbog poplava u Srbiji, a na koncertu 15. juna priliku da sede na VIP mestima na samoj bini dobili su upravo volonteri koji su pomagali stradalima u poplavama. Vasilisa je na ovom koncertu promovisala audio izdanje novog albuma „Uspomena“, na kome je 12 izvornih narodnih pesama među kojima su i neke koje nisu poznate široj javnosti. Na albumu su, pored starih srpskih pesama i pesme drugih naroda (Lulela je Jana), kao i neke od popularnih narodnih pesama koje su izvodili mnogi čuveni pevači i pevačice (Marijo, ćero, Marijo; Sitna riba po potoku, itd.), zbog čega ih je posebno interesantno bilo čuti u interpretaciji Vasilise.

Koncert je bio jednako zanimljiv i sa tehničke strane. Budući da se radi o nastupu vokaliste ozvučenje je moralo da bude potpuno drugačije nego na koncertima rok ili pop muzike na kojima je PSP najčešće angažovan. Manji broj instrumenata samo naizgled olakšava rad za miksetom, jer samo dva ili tri izvora zvuka potpuno oduzimaju bilo kakav manevarski prostor za „igranje“ nivoima, posebno zbog toga što odnos između izvora zvuka nije fleksibilan kao što je to na koncertima sa pet ili više instrumenata. Srećom, akustika u sali Kolarčeve zadužbine je odlična, posebno za ovu vrstu koncerata. Ovu salu, koja je izgrađena 1932. godine, arhitekte smatraju najakustičnijim zatvorenim prostorom u Beogradu, pri čemu je originalno bila projektovana za nešto manje mesta za sedenje.

Ovaj tip koncerta zahteva veliki broj stejdž monitora kako bi izvođač precizno čuo svoj glas neizmenjen odbijanjem o zidove (bez obzira koliko je dobra akustika) i eventualnim dodatim efektima iz miksete. Monitori su važni i za muzičku pratnju kako bi instrumentalisti pratili pevanje izvođača a ne glas koji povratno čuju iz sale. Osnovu monitoring sistema činili su po jedan Coda Audio K189-PRO i K289-PRO full range sistemi koji zbog svog asimetričnog dizajna, širokih uglova pokrivanja i duguljastog oblika odlično obavljaju tu funkciju. Pojačanje su dobili u vidu Coda Audio G308 i G512 sistema koji, iako imaju izgled standardnog zučnika, i jesu „pravi“ monitori koji poseduju veliku snagu i vufer od 12 inča niske distorzije. Oni se često koriste kao primarni izvor ozvučenja na javnim skupovima, budući da su dizajnirani upravo za glas. Kruna monitorske konfiguracije bio je Coda Audio CUE FOUR 3-way stejdž monitor (do sada navedeni sistemi su 2-way), sa najboljom, patentiranom elektronikom koju Coda Audio poseduje. Ovaj izuzetni monitor je zbog svoje velike preciznosti kao stvoren za nastupe poput Vasiisonog.

Kada je u pitanju glavni razglas, nismo odstupili od tradicije i ponovo smo koristili Coda Audio AIRLINE LA8 redni sistem koji omogućava da povežete onoliko modula koliko vam je potrebno (maksimalno čak 20), pri čemu smo ovog puta koristili šest po strani. Što se sabvufera tiče, i tu smo se odlučili za standardno rešenje – samonapajajuće modele Coda Audio PW12 i PW12A koji su projektovani da rade u tandemu sa Coda Audio zvučnicima G i K serija, upravo onima koje smo i koristili.

 

POGLEDAJ SVE VESTI