Kablovi koji se koriste u audio sistemu mogu imati ogroman uticaj na zvuk sistema. Svaki kabl u audio sistemu može napraviti šum i ugroziti kvalitet zvuka komponenata koje povezuje, pa je važno da za pravi posao koristite pravi kabl. To započinje razumevanjem vrsta signala koje kablovi nose.
Ovde treba razmotriti dva glavna pitanja: nivo signala i tip signala.
Balansirani kabel, sa druge strane, ima tri provodnika i tri žice u kabelu. Dve signalne žice i odvojenu žicu za uzemljenje. Kao i kod nebalansiranog kabela, žica za uzemljenje i dalje okružuje signalne žice i koristi se kao štit od smetnji. Ali ono što mikrofonski kabl čini posebnim je način na koji koristi tu dodatnu signalnu žicu.
Oni koriste dve signalne žice, gde obe nose kopiju signala, ali dve kopije se šalju sa obrnutim polaritetom. Sumiranjem dva identična signala, ali sa obrnutim polaritetetom, signali se poništavaju, ostavljajući tišinu.
Pitanje ostaje zašto bismo menjali polaritet signala? Kod balansiranih signala, oprema koja prima signal preokrenuti signal vratiće u prvobitnu orijentaciju. Kako su obe kopije signala poprimile isti šum dok su putovale duž kabla, taj šum je identičan na dve žice u kablu, pa će okretanje polariteta poništiti šum i ostaviti izvorni signal netaknutim.
Iz tog razloga, balansirani kablovi mogu da podrže mnogo veće dužine kablova. 15 do 30 (pa i više) metara nije neuobičajeno, mada se i na kraćim distancama često koristi balansirano kabliranje za bolju zaštitu od buke. Kablovi za mikrofone i međusobno povezani kablovi između mikseta, procesora signala i pojačala itd. u profesionalnom audio sistemu ili studiju za snimanje obično su balansiranog tipa. Standardni konektori dizajnirani za upotrebu sa balansiranim signalima su XLR i TRS.